HISTÒRIES D’AMOR

HISTÒRIES D’AMOR

Analogue photography
Manual copy on baryte paper and mounting on gold frames
24 photographs, 24 x 18 cm.
2008
Fotografía analógica
Copia manual en papel baritado y montaje en marcos dorados
24 fotografías, 24 x 18 cm.
2008
Photographie analogique
Copie manuelle sur papier baryte et montage sur cadres dorés
24 photographies, 24 x 18 cm.
2008

This photographic series is about Love broadly understood and addressed from three areas: ways of living love – ETHOS -; forms of living sex – EROS -, and ways of living the heartbreak – PATHOS -. Every picture says a kind of love or a different way of understanding. The main actors are articulated mannequins that show a human form, and are portrayed in moments where the movement is frozen. Through the body language they can taken and with help of a small staging, may evoke images with some irony, lead us to think about issues relating to human. The group aims to create an imaginary following the way of the surreal proposals int he early twentieth century, where the viewer has an experience of voyeur and suspect ethics.

The photographs are accompanied by two titles: the first one taken from some tales of great writer Pere Calders, and the second one, like a subtitle, try to narrow the meaning.

Winning project of the 1st Grant Photography organised by Amics de la Fotografia de Torroella de Montgrí’2008.

Catalog+

Esta serie fotográfica trata el tema del Amor entendido de forma amplia y tratado des de tres vertientes: formas de vivir el amor – ETHOS -; formas de vivir el sexo – EROS -; y formas de vivir el desamor – PATHOS -. Cada fotografía explica un tipo de amor o una diferente manera de entenderlo. Los protagonistas son maniquís articulados que muestran una forma humana, y están retratados en momentos donde el movimiento se ha congelado. Mediante la expresión corporal que pueden adoptar y con la ayuda de una pequeña puesta en escena, pueden evocarnos imágenes que, con cierta ironía, nos lleven a pensar sobre cuestiones relativas al ser humano. El conjunto pretende crear un imaginario siguiendo el camino de las propuestas surrealistas de principios del siglo XX, donde el espectador tenga una experiencia de voyeur y de sospecha ética.

Las fotografías se acompañan de dos títulos: el primero extraído de algún cuento del genial Pere Calders; y el segundo, que funciona como subtítulo, intenta acotar la lectura.

Proyecto ganador de la 1ª Beca de Fotografía dels Amics de la Fotografia de Torroella de Montgrí’2008.

Catálogo+

Cette série de photos aborde le thème de l’Amour de manière étendue et sous 3 points de vue: manières de vivre l’amour, – ETHOS – ; manières de vivre le sexe – EROS – ; et manières de vivre le chagrin – PATHOS -. Chaque photo explique un type d’amour ou une autre manière de le comprendre. Les protagonistes sont des mannequins articulés avec une apparence humaine, et ils sont capturés à des moments de mouvement figé. Par l’expression corporelle qu’ils peuvent adopter et à l’aide d’une petite mise en scène, ils peuvent nous évoquer des images qui, avec une certaine ironie, nous invitent à réfléchir sur des questions relatives à l’être humain. L’ensemble vise à créer un imaginaire en suivant la voie des propositions surréalistes du début du XXe siècle, où le spectateur a une expérience de voyeur et de suspicion éthique.

Les photographies sont accompagnées de deux titres: le premier est extrait d’un conte du génial Pere Calders; et le second, qui fonctionne comme sous-titre, tente de cadrer la lecture.

Projet gagnant de la 1ère bourse de photographie organisée par Amics de la Fotografia de Torroella de Montgrí’2008.

Catalogue+

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.